Követelmények 60 kredites Zeneművésztanár mesterképzéseken
Belépési feltételek és felvételi követelmények zeneművésztanár mesterképzés szakra (MA)
Intézményünkben a zeneművésztanár mesterszak alábbi szakirányai választhatók:
Zeneművésztanár - fuvolaművész-tanár (Nappali)
Zeneművésztanár - gordonkaművész-tanár (Nappali)
Zeneművésztanár - hegedűművész-tanár (Nappali)
Zeneművésztanár - klarinétművész-tanár (Nappali)
Zeneművésztanár - oboaművész-tanár (Nappali)
Zeneművésztanár - trombitaművész-tanár (Nappali)
Zeneművésztanár - zongoraművész-tanár (Nappali)
A képzési idő: 2 félév
Megszerzendő kreditek száma: 60 kreditpont
Belépési feltételek:
A zeneművésztanári szakiránynak megfeleltethető, a művészeti képzési területen, hangszerművész MA képzésen megkezdett tanulmányok (klasszikus hangszer: fuvolaművész, gordonkaművész, hegedűművész, klarinétművész, oboaművész, trombitaművész, zongoraművész).
AZ ELEKTRONIKUS JELENTKEZÉS ÉS A DOKUMENTUMOK ELEKTRONIKUS FELTÖLTÉSÉNEK HATÁRIDEJE: 2022. FEBRUÁR 15.
(A dokumentumok - szükség esetén - postai úton is beküldhetők a következő címre: „2022. évi általános felsőoktatási felvételi jelentkezés” Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190.)
A felvételi vizsga a fent megjelölt szakirányokon főtárgyi és írásbeli vizsga, valamint felvételi elbeszélgetés keretében történik.
- Főtárgyi vizsga – szakmai rész: olyan pályaalkalmassági felmérés, amelyen a felvételiző a szükséges szakmai tudás meglétéről tesz bizonyságot: pl. alapfokú és középfokú repertoár lapról olvasása, a mű komplex elemzése, az anyag tanításához kapcsolódó módszertani és didaktikai kérdések.
- Írásbeli vizsga – lehetséges témakörök: (1) esszé a jelentkező pályaelképzeléseiről, karrierterveiről, egyéni életút fejlődési terveiről, (2) esszé egy tanári példaképről, (3) motivációs dolgozat, amelynek tematikája lehet a tanári pálya választásának indoklása, a saját pályával kapcsolatos elképzelések, esetleg múltbeli zenepedagógiával kapcsolatos, személyesen átélt tapasztalat.
- Felvételi elbeszélgetés – tanári pályaalkalmassági rész: az írásbeli vizsgához kapcsolódó beszélgetés, amely során a hallgató kommunikációs és szóbeli kifejezőkészségét, általános műveltségét és a tanári pályához kapcsolódó attitűdjét vizsgálja a bizottság.